VOP/reklamačný poriadok

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY – Práčovne a čistiarne ECO CLEAN

Prevádzkovateľom práčovne a čistiarne je A. Tora s. r. o., so sídlom: Kalinčiakova 14083/33, Bratislava 831 04, SR, IČO: 48 144 894, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, v Oddiele: Sro, vo vložke č. 103907/B (ďalej len "prevádzkovateľ" alebo "poskytovateľ"). Prevádzkovateľ je poskytovateľom služieb čistenia, prania, žehlenia, úpravy a opravy odevov a ďalších súvisiacich služieb (ďalej jednotlivo tiež len ako "služba" alebo spolu ako "služby").

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") určujú obsah všetkých zmlúv o poskytovaní služieb, uzatvorených medzi prevádzkovateľom a akoukoľvek osobou, ktorá si u prevádzkovateľa objedná službu (ďalej len "objednávateľ" alebo "zákazník").

Zákazník sa s týmito VOP môže oboznámiť pri objednaní služby na webe prevádzkovateľa a/alebo osobne pri mieste poskytovania služieb.

· VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

  • Zo zmluvy o poskytovaní služieb vznikne záväzkový vzťah medzi poskytovateľom a zákazníkom, aby zákazníkovi poskytovateľ poskytol dohodnuté služby, a právo poskytovateľa na zaplatenie dohodnutej ceny. Zmluva o poskytovaní služieb vzniká medzi poskytovateľom a objednávateľom dňom písomného potvrdenia objednávky poskytovateľom (prípadne prevádzkovateľom rezervačného systému), a to aj pokiaľ je potvrdenie neformálne; ak sa vyžaduje zloženie zálohy, zmluva o poskytovaní služieb vzniká až pripísaním zálohy na účet poskytovateľa v plnej výške. Ustanovenia zmluvy o poskytovaní služieb a VOP zaväzujú každého objednávateľa.

  • Zaplatením ceny za objednanú službu zákazník potvrdzuje, že sa oboznámil so znením týchto VOP a reklamačným poriadkom poskytovateľa.

  • Predmetom VOP je úprava vzájomných práv a povinností poskytovateľa a zákazníka. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy uzatvorenej medzi poskytovateľom a zákazníkom a tvoria jej obsah.

· CENA SLUŽBY A PLATOBNÉ PODMIENKY

  • Služby sú poskytované odplatne, pričom cena za služby je stanovená v cenníku poskytovateľa, na webstránke poskytovateľa a v rezervačnom systéme externého prevádzkovateľa portálu, prípadne inou dohodou poskytovateľa a objednávateľa.

  • Cena za služby je splatná najneskôr pri objednaní služby (vopred pri odovzdaní odevov / predmetov na vyčistenie poskytovateľovi), ak sa poskytovateľ nedohodol so zákazníkom písomne inak. Ak sa má cena zaplatiť až pri prevzatí alebo sa poskytovateľ pre mimoriadnu náročnosť objednávky následne dohodol so zákazníkom na zvýšení ceny, do zaplatenia ceny je poskytovateľ oprávnený uplatniť zádržné právo a zadržať predmety zákazníka, ktorými v rámci objednávky disponuje. Ak sa má cena zaplatiť až pri prevzatí, poskytovateľ služby si môže pri prevzatí objednávky vyžiadať finančnú zálohu do výšky 50 % z predpokladanej ceny.

  • V prípade špecifických prípadoch je cena stanovená na základe udaných údajov od zákazníka, ktoré budú poskytovateľom preverené. Zákazník sa zaväzuje uhradiť cenu vypočítanú podľa skutočne preverených údajov.

  • PLATBA. Objednávateľ je povinný zaplatiť za služby jedným z nasledovných spôsobov:
  • platobná karta osobne na mieste cez POS terminál,
  • hotovosť,
  • prostredníctvom externého spolupracujúceho webového portálu,
  • alebo v prípade osobitnej dohody bankovým prevodom.

  • Poskytovateľ služby si môže účtovať špeciálny manipulačný poplatok, ktorý bude oznámený pri poskytovaní služby vopred.
  • Zákazník súhlasí, že odev poskytnutý na čistenie, pranie, žehlenie, úpravu alebo opravu bude vydaný poskytovateľom až po uhradení všetkých záväzkov súvisiacich s vykonaním služieb voči poskytovateľovi.

· PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATEĽA

  • Poskytovateľ poskytne zákazníkovi služby, a to najmä čistenie, pranie, žehlenie, úpravu, opravu odevov a taktiež doručenie alebo vyzdvihnutie oblečenia.

  • Poskytovateľ je povinný:

  • Poskytovať službu zákazníkovi, riadne a včas podľa zmluvy;
  • informovať o prípadnej dočasnej nedostupnosti služby na svojej webovej stránke, prípadne e-mailom alebo inou vhodnou formou upovedomiť o tom dotknutých zákazníkov;
  • plniť svoje povinnosti voči spotrebiteľom v súlade s aktuálnymi právnymi predpismi a vybavovať reklamácie a sťažnosti riadne a včas;
  • vydať zákazníkovi riadne daňový doklad o zaplatení ceny;
  • plniť ďalšie povinnosti, vyplývajúce zo zmluvy a z týchto VOP.

  • Poskytovateľ je oprávnený:
  • Prerušiť poskytovanie služby, pokiaľ zákazník porušil povinnosti podľa zmluvy alebo týchto VOP, najmä ak nezaplatil dojednanú cenu v lehote jej splatnosti alebo porušil povinnosti podľa VOP, až do času, kým nebude zákazníkom vykonaná náprava;
  • vyfakturovať dodatočne tie položky služby, ktoré z technických príčin alebo z dôvodu dodatočnej objednávky zákazníka nebolo možné zahrnúť do faktúry vystavenej za obdobie, v ktorom boli poskytnuté;
  • informovať zákazníka o produktoch týkajúcich sa služby a iných aktivitách poskytovateľa e-mailom alebo iným vhodným spôsobom;
  • jednostranne zmeniť špecifikáciu služby, alebo vylepšiť zákazník rozhranie na prístup k službe;
  • odmietnuť poskytnutie služby zákazníkovi, pokiaľ mu už predtým bolo poskytovanie služby pozastavené alebo poskytovateľ odstúpil od zmluvy pre opakované alebo závažné neplnenie povinností zákazníkom.

· PRÁVA A POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA

  • Zákazník je povinný:
  • platiť cenu za poskytnutú službu, ako aj všetky poplatky súvisiace s poskytovaním služieb podľa vzájomnej dohody v zmluve alebo na základe vydaného daňového dokladu;
  • oznamovať počas celého trvania zmluvného vzťahu poskytovateľovi: čas a miesto pre vyzdvihnutie a doručenie oblečenia, a ak sa vystavuje na strane poskytovateľa faktúra, všetky zmeny svojich identifikačných údajov a fakturačných údajov, a to bez zbytočného odkladu po takejto zmene;
  • prevziať si hotovú objednávku najneskôr do 30 dní od jej uskutočnenia; ak zákazník neprevezme svoje predmety v stanovenom termíne, budú sa mu účtovať primerané náklady spojené s skladovaním (0,20- EUR / deň) a dopravou (podľa skutočnej ceny dopravy), prípadne ak nie je známa adresa zákazníka, náklady na skladovanie;
  • ak si zákazník nevyzdvihne vec v lehote 6 mesiacov odo dňa, keď bol povinný ju vyzdvihnúť a poskytovateľovi nie je známa jeho adresa, má poskytovateľ právo vec predať podľa ustanovení Občianskeho zákonníka.

  • Zákazník je oprávnený:
  • využívať služby poskytované poskytovateľom za podmienok ustanovených v týchto VOP;
  • reklamovať poskytnutú službu v prípade existencie vady v poskytnutej službe;
  • využívať akékoľvek iné svoje práva, ktoré mu garantujú zákon o ochrane spotrebiteľa a súvisiace predpisy v aktuálnom znení;
  • odstúpiť od zmluvy za podmienok ustanovených v týchto VOP.

· ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

  • Zákazník, je oprávnený od zmluvy odstúpiť do 14 pracovných dní odo dňa jej uzavretia, iba ak bola uzatvorená na diaľku alebo mimo prevádzkarne poskytovateľa. Zákazník ani v tomto prípade nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak sa služba začala plniť s jeho preukázateľným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.

  • Odstúpením zákazníka od zmluvy podľa bodu 5.1. týchto VOP sa zmluva od začiatku zrušuje. Poskytovateľ je povinný nepokračovať v poskytovaní služby a vrátiť zákazníkovi bez zbytočného odkladu po odstúpení od zmluvy cenu zaplatenú za službu alebo preddavok, ktorý zákazník uhradil, ako aj prevzaté veci.

· REKLAMAČNÝ PORIADOK

  • Tento článok VOP upravuje práva a povinnosti poskytovateľa a objednávateľa v prípade existencie vád služieb poskytovaných na základe zmluvy o poskytovaní služieb (ďalej v tomto článku aj "služba") a pri uplatňovaní nárokov z nich.
  • Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa uvádza, že tento reklamačný poriadok sa vzťahuje aj na práva a povinnosti poskytovateľa a objednávateľa v prípade existencie vád tovaru alebo služby, ktorú poskytuje poskytovateľ a pri uplatňovaní nárokov z nich.
  • V prípade, ak má služba vadu, napr. poškodenie odevov po čistení alebo poškodenie odevov po využití iných služieb poskytované poskytovateľom, má objednávateľ právo reklamovať ju.
  • Za vadu služby sa nepovažuje, ak neboli naplnené očakávania objednávateľa, ale služba netrpí kvalitatívnou vadou (napr. ak sa čistenie minulo účelu, a to najmä ak zákazník neuviedol správne informácie o pôvode znečistenia ...). Poskytovateľ je povinný umožniť objednávateľovi, ak ho o to objednávateľ požiada a je to technicky možné, overiť si informácie o kvalite poskytovanej služby.
  • Ak objednávateľ zistí, že služba má vadu, je povinný bez zbytočného odkladu informovať o takejto vade príslušného zamestnanca poskytovateľa. Objednávateľ môže poskytovateľovi vytknúť vadu najneskôr do 24 hodín ak je to vada spojená s čistením, praním alebo žehlením odevov. Záručná doba na opravy a úpravy vecí je podľa zákona 3 mesiace od poskytnutia služby, inak právo objednávateľa na reklamáciu zaniká (najmä ak už nie je možné overiť existenciu vady).
  • Reklamácia služby musí byť nahlásená poskytovateľovi písomne alebo e-mailom na adresu a.torasro@gmail.com alebo osobne na adrese pobočky práčovne a čistiarne. Reklamácie musia byť sprevádzané dokladom o objednaní služby a jasným popisom závady služby, prípadne fotografiami; zároveň je potrebné dodať aj reklamovanú vec.

  • POSKYTOVATEĽ NENESIE ZODPOVEDNOSŤ ZA:

Chyby spôsobené vlastnosťami materiálu pred čistením

  • Nedostatočná stálosť farby v rozpúšťadle odporúčanom pre údržbu.
  • Poškodenie farby a materiálu v dôsledku poveternostných vplyvov a bežného opotrebenia (napr. mechanicky namáhané miesta ako predlaktia, golier, ramená od popruhov tašiek, sedacie časti a pod.).
  • Nerovnomernosť farebnosti po čistení spôsobená vyplavením už poškodenej farby v rozpúšťadle.

Poškodenie alebo znehodnotenie ozdobných prvkov

  • Poškodenie ozdobných predmetov, najmä nesprávne fixovaných súčastí, ako sú:
  • Gombíky, kovová galantéria (spony, zipsy, cvoky, krúžky, karabínky, pracky, nity).
  • Pogumované aplikácie (nášivky, nápisy, obrázky).
  • Plastové doplnky (háčiky, očká, ozdoby a iné).
  • Rozpustenie alebo iné poškodenie uvedených prvkov v dôsledku chemického čistenia.

Chyby a poškodenia objednávok bez označenia symbolmi údržby

  • Objednávky, ktoré nie sú označené symbolmi údržby (etiketou, visačkou), sa realizujú výhradne na vlastnú zodpovednosť zákazníka a so jeho súhlasom.
  • To isté platí aj pre položky, na ktorých sú všetky symboly údržby prečiarknuté.
  • Všetky kožené výrobky čistíme len na základe súhlasu zákazníka a na jeho výlučnú zodpovednosť.

Skladovanie odevov a textílií po odovzdaní objednávky

  • Po doručení vyčistených textílií zákazníkovi sa neodporúča ich dlhodobé skladovanie v prepravnej fólii, ktorá slúži výlučne na prepravu.
  • Nevhodné skladovanie môže spôsobiť zaparovanie, zatuchnutie až splesnivenie textílií. Odevy je potrebné po prevzatí z fólie odbaliť a nechať voľne vetrať.

Nedostatky spôsobené skutočnosťami uvedenými v tomto bode 6.7 sa nepovažujú za vadu a reklamácia (zodpovednosť poskytovateľa za vady) bude v takom prípade odmietnutá.

  • Po uplatnení reklamácie objednávateľom ho poskytovateľ poučí o právach a povinnostiach vyplývajúcich mu z vád, najmä podľa zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v účinnom znení a/alebo podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  • O uplatnení reklamácie poskytovateľ vydá objednávateľovi potvrdenie. Objednávateľ je povinný poskytnúť poskytovateľovi potrebnú súčinnosť pri vybavovaní reklamácie.
  • Na základe rozhodnutia objednávateľa, ktoré z vyššie uvedených práv (podľa typu vady) si uplatňuje, poskytovateľ vybaví reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie objednávateľom, resp. v mimoriadne odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  • O vybavení reklamácie poskytovateľ vydá objednávateľovi písomný doklad, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

· INFORMÁCIA O SPRACÚVANÍ OSOBNÝCH ÚDAJOV. Prosíme prečítajte si osobitné Podmienky spracúvania osobných údajov.

· RIEŠENIE SPOROV.

V prípade akéhokoľvek sporu vyplývajúceho z týchto VOP alebo zmluvy o poskytovaní služby sú príslušné na rozhodnutie s konečnou platnosťou všeobecné súdy SR. Zákazník sa môže obrátiť so sťažnosťou týkajúcou sa služieb poskytovateľa na Slovenskú obchodnú inšpekciu, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava.

Spotrebiteľ sa môže tiež obrátiť so žiadosťou o riešenie sporu na subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z.z., ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27.

· ÚČINNOSŤ. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 01.03.2025.